Linkedin annoncering

RÅDGIVNING | SOCIALE MEDIER | MARKEDSFØRING

Annoncering på Linkedin

fire blågrønne prikker på lige linje

I dag er der mulighed for at annoncere på de fleste sociale medier – LinkedIn er ikke en undtagelse. Derfor gør du dig også klogt i at vide, hvordan du hensigtsmæssigt kan benytte LinkedIn, som din virksomheds foretrukne annonceringsplatform. Har du brug for hjælp til din LinkedIn annoncering? Hos  Zoeme er vi specialister i at opsætte og administrere annoncering på LinkedIn. Har du spørgsmål eller brug for hjælp til at få lagt den rette strategi for netop din online markedsføring så tøv ikke med at kontakte os helt uforpligtende i dag. 

Har du søgt LinkedIn annoncering?

I såfald vil nedenstående side gøre dig meget klogere på LinkedIn annoncering herunder, hvordan din virksomhed kan oprette annoncer, som er direkte målrettet til virksomheder eller personer du ønsker at komme i kontakt med.

Formålsbaseret annoncering på Linnkedin

LinkedIn er primært for B2B virksomheder. Kun overhalet af konkurrenten Facebook er LinkedIn det andet mest foretrukne medie for B2B virksomheder. Den altoverskyggende fordel ved LinkedIn annoncering er muligheden for at segmentere sin egen målgruppe. Af denne simple årsag må LinkedIn siges at være en oplagt annonceringsplatform for din B2B virksomhed. 

LinkedIn’s største tiltag må være, at din virksomheds annonceringer kan henvendes direkte til en eller flere bestemte målgrupper. Med sine 560 millioner brugere gemmer LinkedIn således på et hav af potentiale, særligt når det gælder markedsføring til B2B-virksomheder. Platformen er et professionelt orienteret medie, hvor særligt forretningsnetværk må siges at være i højsædet. Derfor kan du også opnå høje og ikke mindst relevante annonceringsresultater ved at benytte LinkedIn, som din foretrukne annonceringsplatform. I samspil med andre platforme kan du således skabe endnu mere værdi og resultater for din virksomhed. 

Forskellen på Facebook- og LinkedIn annoncering

Mulighederne er næsten ubegrænset på LinkedIn og platformen må i høj grad siges at kunne noget, som ingen andre platforme, specielt når vi retter blikket mod arbejdet med B2B virksomheder. På trods af, at Facebook fortsat har det største antal besøgende, så må LinkedIn siges at have overtaget på det professionelle plan. Der hvor den store forskel opstår mellem de to platforme, er, at brugerne på LinkedIn ikke poster personlige feriebilleder eller laver statusopdateringer omkring deres weekendplaner. Brugerne på LinkedIn må i høj grad siges at have den professionelle hat på i modsætning til Facebook, som i højere grad bruges som privat platform. På LinkedIn er brugerne kort sagt på arbejde, når de browser deres feed igennem. Feedet er fyldt op med diverse branchenyheder, jobopslag, tendenser mm. Således må LinkedIns brugere siges at være på platformen for at få ny viden inden for den branche de er i og ikke mindst benytte denne viden til fortsat at blive inspireret.

En anden, og meget klar fordel ved LinkedIn, er, at du på dette medie kan ramme beslutningstagerne meget direkte. Så hvis din virksomhed ikke er på LinkedIn kan vi opstille det meget groft for dig: du går glip af 2,2 mio. professionelle danskere, som bruger mediet. Og mon ikke der findes en enkelt eller to, som ønsker lige præcis dit produkt eller din service? Det er vi helt sikre på!

Stil skarpt på din målgruppe

Noget af det vigtigste ved annoncering på LinkedIn er målgrupper. Dette skyldes at det er den rette segmentering, der sørger for at dine annoncer vises til de rigtige mennesker. Hvis målgruppen ikke er korrekt er det fuldstændig ligemeget, hvor unikke og indbydende dine annoncer er, for dermed vil det aldrig være de rette personer der opdager og går på opdagelsen i dine annoncer. 

På LinkedIn er det mest fordelagtigt, hvis din målgruppe er sat til over 50.000 bruger (ca. 2% af de danske LinkedIn-profiler). Det viser sig nemlig, at hvis der er færre end det bliver det simpelthen for svært for platformen at målrette dine annoncer til relevante personer. Dette er således noget du bør have i baghovedet, når du stiller skarpt på din LinkedIn målgruppe. 

Der findes forskellige metoder til at skabe din målgruppe på LinkedIn. Hvis du ønsker at skabe målgruppen fra bunden kan dette gøres ved at indtaste en demografi eller benytte eget data for at henvende dig dem, der i forvejen kender til dig. Hvis du omvendt er ny på platformen kan du også benytte en af LinkedIns målgruppeskabeloner. Der er således mange måder, hvorpå du kan finde frem til den rigtige målgruppe. En af dem er at målrette dem baseret på deres professionelle interesser. På den måde kan du finde frem til dem, der kunne være interesserede i dit produkt eller din ydelse. 

En guldmine til nye leads og kunder

Når det kommer til LinkedIn annoncering, er der ikke en one-size-fits-all løsning. Segmentering, format og budget afhænger af branche og kampagne. Men én ting er sikkert – for en B2B virksomhed kan LinkedIn være en guldmine til nye leads og kunder. Har din virksomhed endnu ikke en LinkedIn annoncering anbefaler vi dig således at komme i gang hurtigst muligt. Hvis du vil have hjælp til din annoncering så tøv ikke med at tage kontakt til os. 

Vi håber ovenstående indhold har gjort dig meget klogere på LinkedIn annoncering og ikke mindst at du er inspireret til at komme i gang med at benytte platformen til din egen markedsføring. Hos Zoeme er vi eksperter inden for performancedrevet annoncering på LinkedIn. Hvis du har brug for sparring eller lyst til at høre mere om dine muligheder, er vi altid klar på en uforpligtende snak.

Derfor bør du annoncere på LinkedIn

Trods de mange annonceringsplatforme, så er LinkedIn den eneste, der tilbyder et yderst komplet segmenteringssystem baseret på erhversmæssige funktioner og kompetencer. Dette er en af de største fordele ved at benytte LinkedIn, som din foretrukne annonceringsplatform.

Det betyder således at du med en annoncering på LinkedIn blandt andet kan målrette dine annoncer ud fra:

  • Beliggenhed
  • Virksomhedsbranche
  • Virksomhedsstørrelse
  • Jobfunktion
  • Stillingsbetegnelse
  • Uddannelsessted
  • Gruppe
  • Køn
  • Alder 
  • Eller via jeres virksomhedslister
Ud fra ovenstående segmenteringsmuligheder kan du med en LinkedIn annoncering sikre dig, at dine penge på markedsføring udelukkende benyttes til de målgrupper, som er relevante for dine ønskede annonceringsformål. Dermed risikerer du ikke at bruge penge på annoncering, som henvender sig til irrelevante modtagere. 

Forskellige annoncetyper på LinkedIn

På LinkedIn findes der et hav af forskellige annoncetyper. Dette er absolut også en af platformens mange fordele. Det kan dog også være vanskeligt at finde frem til forskellen på de forskellige annoncetyper og ikke mindst hvad de har af betydning for dig og dine modtagere.

  • Tekst
  • Display
  • Video
  • Karrusel
  • Sponsoreret indhold
  • Lead Gen Form
  • Sponsoreret InMail

Det er afgørende at finde frem til, hvilken annoncetype der giver dig de bedste resultater. Alt efter hvilken annoncetype, der vil passe til din virksomhed og dens budskab kan være meget individuelt. Der hersker ingen tvivl om, at de hver især har hver deres fordele, som kan være fordelagtige at benytte til LinkedIn annoncering. Vi hjælper dig meget gerne med at finde frem til de eller den korrekte annoncetype for din virksomhed. 

 

Hvad er LinkedIn annoncering?

fire blågrønne prikker på lige linje

LinkedIn er verdens største faglige sociale netværk og alene i Danmark er der på daglig basis over 50.000 aktive brugere – platformen er derfor også helt ideel til at etablere professionelle netværk. Det betyder også, at LinkedIn er stedet, hvor B2B virksomheder kan nå ud til et engageret publikum.

 

Annoncering på LinkedIn

Annoncering på LinkedIn adskiller sig fra den, som vi kender fra både Instagram og Facebook – og det er faktisk positivt for de virksomheder, som ønsker at gøre brug af LinkedIns annonceringsmuligheder. Der er nemlig i meget større grad mulighed for at målrette annonceringen – og herved også få sit budskab ud over rampen på bedst mulig vis.

Mulighed for at målrette annoncer til personer

Annoncering på LinkedIn adskiller sig fra den, som vi kender fra både Instagram og Facebook – og det er faktisk positivt for de virksomheder, som ønsker at gøre brug af LinkedIns annonceringsmuligheder. Der er nemlig i meget større grad mulighed for at målrette annonceringen – og herved også få sit budskab ud over rampen på bedst mulig vis.

Brug for hjælp?

fire blågrønne prikker på lige linje

Vi sidder altid klar til at tage en uforpligtende snak med jer om jeres ønsker og muligheder med Linkedin.

Mads Søndberg

Beregn pris på håndtering af jeres sociale medier

Se nemt og enkelt, hvad vi koster at benytte som samarbejdspartner

Beregn pris på håndtering af jeres sociale medier

close