Profilfilm
Profilfilm: En nøgle til troværdighed
En god profilfilm skal skabe tillid og troværdighed overfor jeres nye potentielle kunder. En profilvideo skal indeholde jeres DNA og afspejle jeres værdier og fortælle jeres historie på en overskuelig og nem måde.De moderne forbrugere er blevet mere kritiske og afsøger markedet langt brede end førhen. Og det stiller krav til jeres virksomheds identitet ud af til. En profil film kan anvendes i mange sammehænge herunder bl.a. i jeres Linkedin annoncering eller som informationskilde på jeres hjemmeside.
En profilfilm kan anvendes i mange sammehænge herunder bl.a. i jeres Linkedin annoncering eller som informationskilde på jeres hjemmeside.
Profil film siger mere end ord
Flere og flere benytter video til at sætte fokus på deres virksomheds strategier, CSR politiker og grønneomstilling. Ved at benytte video fremfor ord til at forklarer disse, så giver man modtageren flere informationer på en mere spiselig og let omsættelig måde.
En video giver jer eksponering hele tiden.
Hvad er en profilfilm?
I en digital æra, hvor “content is king”, har mange virksomheder og organisationer vendt sig mod visuelle medier, såsom reklamefilm, for at skille sig ud fra mængden. En af de mest effektive måder at gøre dette på er gennem en profilfilm. Men hvad er en profilfilm, og hvorfor er den så vigtig for din virksomheds online tilstedeværelse?En profilfilm er en kort video, som typisk varer mellem 1-5 minutter, og som præsenterer en virksomheds værdier, mission og kernekompetencer. Tænk på den som et visuelt visitkort, som tilpasses jeres målgruppe.
Den giver potentielle kunder eller samarbejdspartnere et øjebliksbillede af, hvem du er, hvad du gør, og hvorfor de skal vælge netop dig. Med mere end 80% af al trafik på internettet, der forventes at være videoindhold inden 2024, er det tydeligt, at videoer er blevet en uundværlig del af en virksomheds markedsføringsstrategi. Og her spiller en profilfilm en afgørende rolle. Den er ikke kun en chance for at fortælle din historie på en engagerende måde, men den kan også forbedre din SEO (søgemaskineoptimering). Videoer har tendens til at holde besøgende længere på din hjemmeside, hvilket reducerer bounce raten og forbedrer dit sites autoritet i søgemaskinernes øjne.
Samtidig lever vi i en tidsalder, hvor forbrugere søger autenticitet. En velproduceret profilfilm kan hjælpe med at bygge tillid ved at give et ærligt blik ind i virksomhedens kultur, team og værdier.
Så, hvis du endnu ikke har investeret i en profilfilm, er det måske tid til at overveje det. Ikke kun som et kraftfuldt markedsføringsværktøj, men som en strategisk investering i din virksomheds fremtid i den digitale verden.
Hvad koster det at lave en profilfilm?
Prisen på at lave en profilfilm kan variere afhængigt af flere faktorer, deriblandt længden på filmen, kompleksiteten af produktionen og budskab, det ønskede kvalitetsniveau samt eventuelle ekstra services. Det kan være svært at give en nøjagtig pris uden at kende alle disse detaljer.
For at give dig en fornemmelse af prislejet, kan en basal profilfilm på 1-2 minutter ligge i området fra 15.000 til 25.000 kroner. Denne pris indeholder normalt aspekter som optagelse, redigering, lyd, og musik. Hvis produktionen er mere kompleks eller involverer professionelle skuespillere eller voice-overs, vil prisen naturligvis stige.
Hvis du vil have din film optimeret til sociale medier, som fremviser jeres brand og kan tiltrække nye kunder, kan det også påvirke den samlede pris. Derfor er det klogt at huske, at omkostningerne kan variere afhængigt af dine unikke krav. Det bedste du kan gøre er at lave en samlet beskrivelse omkring jeres vision og ønsker, så vi sammen kan kigge på investeringen i produktionen af en spændende profilfilm eller præsentationsfilm til din virksomhed.
Skab opmærksomhed med en skræddersyet profilfilm til din virksomhed!
Kontakt os i dag.
Ønsker du at høre mere om jeres muligheder for produktion af en profilvideo til jeres virksomhed, så tøv endelig ikke med at tage en uforpligtende dialog med os.