fbpx
ZoeMe logo i hvidt

Return on Investment (ROI)

Return on Investment (ROI) bruges til at måle afkastet på en given investering i forhold til de omkostninger, der er lagt i investeringen. ROI er en nøgleindikator for virksomheder for at vurdere, om en investering har været en succes eller ej.

Hvordan beregnes ROI?

ROI kan beregnes ved at dividere afkastet af en investering med omkostningerne af investeringen. ROI kan præsenteres som en procentdel eller som et tal. For eksempel, hvis en virksomhed bruger 10.000 kroner på en Facebook-annoncekampagne og genererer 30.000 kroner i salg som følge af kampagnen, vil ROI være (30.000 kr. – 10.000 kr.) / 10.000 kr. x 100% = 200%.

ROI = (indtjening – investering) / investering * 100

LinkedIn og Facebook

Hvordan kan ROI anvendes i forhold til annoncering?

ROI kan bruges til at evaluere effektiviteten af annonceringskampagner på LinkedIn og Facebook. Ved at måle ROI for en kampagne kan virksomheder afgøre, om investeringen i annonceringen har været en succes eller ej. Hvis ROI er højt, kan virksomheden overveje at øge investeringen i kampagnen, mens en lav ROI kan indikere behovet for justeringer eller ændringer i kampagnen.

Videoproduktion

Hvordan kan ROI anvendes?

ROI kan anvendes til at evaluere effektiviteten af en professionel videoproduktion. Ved at måle ROI for en video kan virksomheder afgøre, om investeringen i produktionen har været en succes eller ej. Hvis ROI er højt, kan virksomheden overveje at investere mere i videoproduktionen, mens en lav ROI kan indikere behovet for justeringer eller ændringer i videoproduktionen.