Zoeme er et digitalt mediebureau med kunden i fokus
En marketingplan er en plan, der beskriver de forskellige markedsføringsaktiviteter, som en virksomhed skal udføre for at nå sine mål. Planen omfatter typisk en beskrivelse af målgruppen, en SWOT-analyse, fastsættelse af mål og KPI’er og udvikling af en strategi for at nå disse mål.
En strategi kan udvikles ved at analysere konkurrenterne, identificere de unikke egenskaber ved ens produkt og differentiere sig fra konkurrenterne. Det er også vigtigt at fastsætte specifikke KPI’er og overvåge dem nøje for at sikre, at man bevæger sig i den rigtige retning.
SWOT-analyse er en strategisk planlægningsmetode, der identificerer virksomhedens interne styrker og svagheder samt eksterne muligheder og trusler. Det kan bruges til at udvikle en strategi til at udnytte virksomhedens styrker og muligheder og håndtere dens svagheder og trusler.
Specifikke mål og KPI’er kan fastsættes ved at analysere virksomhedens nuværende situation og identificere de områder, hvor forbedringer er nødvendige. Det er vigtigt at fastsætte mål, der er specifikke, målbare, opnåelige, realistiske og tidsbegrænsede. KPI’er kan fastsættes til at overvåge og måle fremskridt mod disse mål.
LinkedIn og Facebook annoncering kan inkluderes i promotion-elementet i marketingmixet. Det er vigtigt at fastsætte et budget og specifikke mål for disse aktiviteter og definere, hvordan de vil bidrage til at opfylde de overordnede marketingmål.
Professionel videoproduktion kan også inkluderes i promotion-elementet i marketingmixet. Det er vigtigt at fastsætte et budget og mål for videoproduktionen og identificere de nøglebudskaber og visuelle elementer, der skal indgå i videoen for at opnå de ønskede resultater.
Zoeme er et digitalt mediebureau med kunden i fokus