fbpx

Samarbejde med Bryan Rice

I efteråret 2020 stak vi hovederne sammen med den danske sanger, Bryan Rice.  Han havde et ønske om at følge sine lyttere til dørs ved brug af online annoncering som en del af markedsføringen af sin musik. Vores indledende snak med sangeren blev startskuddet til et spændende samarbejde med fokus på at skabe flere streams og lyttere samt et øget kendskab til musikken. 

Indsigt i performance

Performance baseret på
vores 6 ugers målrettet Facebook kampagne. 

Daglige afspilninger
0
Thruplay på Facebook
0
Eksponeringer
0

Effektiv og målrettet online annoncering skabte flere streams og øget kendskab til julesingle

Med ønsket om at se, hvad resultaterne af målrettet online annoncering på både Instagram og Facebook kunne ende ud med, påbegyndte ZoeMe således et samarbejde med Bryan Rice, hvor vi stod for produktionen af musikvideo, nye PR-billeder samt SoMe annoncering af julesinglen,  Ønsketid, gennem hele november og december 2020.

Jeg er overbevist om, at man i denne social media tid kan gøre rigtig meget for musikken i et online univers.
Vores sange lever nu primært på de forskellige streamingtjenester, som er i direkte forbindelse til de sociale medier – og det giver derfor enormt god mening for mig, som musiker, at skabe et direkte link til min musik og lytteren gennem brugen af online annoncering, fortæller popsangeren, Bryan Rice. 

Jeg tror, det er fremtiden for musikken. Og jeg er overbevist om at man, via gode budgetter og fuldstændig perfekt udført online promovering, kan skabe succeser. Det er hvert fald den følelse, som jeg står med efter vores første projekt sammen, tilføjer han.

Radiokanalerne kigger på antallet af streams

Samarbejdet mellem ZoeMe og Bryan Rice har ført til fine resultater for singlen, der blev udgivet tilbage i 2019. Statistisk materiale indenfor b.la. streamingtjenesters algoritmer viser, at man indenfor musikken kan være udfordrede.  Nye singler performer bedre grundet nyhedsværdien, mens juleplaylister på streamingtjenesterne defineres ud fra tidligere års populære sange. 

Det lykkedes at skabe en gennemtænkt og sammenhængende kampagne, som har sikret at singlen er kommet vidt omkring. Rigtig mange danskere har lyttet til julesinglen, og derudover er der mange, som har lagt mærke til sangen og set navnet – hvilket alt sammen er med til at sikre, at den er landet på playlister og radioernes rotationer, siger Mads Søndberg, der er CEO hos ZoeMe. 

Samarbejdet fortsætter

Med en ny udgivelse i ærmet, der lander til foråret, fortsætter vi, hvor vi slap – og vi har store ambitioner for de næste projekter. Nye ideer blomstrer hos både Rice og os her hos ZoeMe.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at det her blot er begyndelsen for vores samarbejde. Jeg har allerede mange ideer til, hvordan vi fremover kan udvikle vores samarbejde med spændende projekter – og jeg står med flere ideer, som jeg kun er tryg med at lægge i Mads’ hænder, fortæller Bryan Rice afslutningsvis. 

Skal vi også hjælpe dig?

Udfyld dine oplysninger og vi kontakter dig hurtigst muligt.